سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانستنی های مفید

نظر

 

به طور کلی استفاده از سوئیچ شبکهpoe    می‌تواند نیاز کاربر را در تمامی شرایط از جمله مواقع اضطراری و قطعی برق برطرف کند. چرا که این سوئیچ شبکه در مواقع ضروری به UPS یا همان برق اضطراری متصل شده و اجازه نمی‌دهد تا قطعی برق موجب ایجاد خلل روی دستگاه‌های متصل شده به شبکه ایجاد کند.

علاوه بر این سوئیچ شبکه poe  را می‌توان سوئیچی هوشمند و مدیریتی نیز دانست. از آنجایی که این سوئیچ شبکه میزان مصرف دستگاه‌های متصل شده به شبکه را در هر لحظه کنترل می‌کند و بر اساس آن جریان برق را تامین می‌نماید، بنابراین می‌توانید اطمینان خاطر داشته باشید که ریالی هزینه اضافی به مدیر شبکه تحمیل نخواهد شد.

از دیگر قابلیت‌های بسیار موثر سوئیچ شبکه poe  تامین حداکثر میزان توان دستگاه است. از این رو سوئیچ‌های ‏poe ماکسیم توان کلی دستگاه را بر میزان توان هر پورت تشخیص داده و به اندازه مورد نیاز به هر پورت برق‌رسانی می‌کند. بنابراین می‌بایست در هنگام تهیه سوئیچ شبکه به تعداد دستگاه‌ها و توان مورد نیاز آن‌ها توجه ویژه داشته باشید.

مزایای استفاده از سوئیچ شبکه poe

سوئیچ شبکه poe مزایای بسیاری دارد که به شرح زیر هستند:

انعطاف پذیری

سوئیچ شبکه poe انعطاف‌پذیری بالایی نسبت به شرایط داشته و به راحتی می‌توان آن را در هر مکانی که کابل‌کشی شبکه انجام شده باشد، قرار داد؛ بدون آنکه منبع برق برای شبکه و تجهیزات آن محدودیت ایجاد نماید.

مقرون به صرفه

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم استفاده از سوئیچ شبکه poe می‌تواند به طور چشم‌گیری زمان و هزینه‌های شما را کاهش دهد. چرا که با استفاده از این سوئیچ شبکه شما خواهید توانست برق مورد نیاز برای تجهیزات شبکه‌ای که روی دیوار یا سقف‌ها نصب شده و پریزهای برق دسترسی ندارند را به راحتی و بدون کابل‌کشی‌های اضافه فراهم کنید. همین امر موجب می‌شود تا شما از خرید تجهیزات اضافی بی‌نیاز شده و برق‌رسانی و به تبع آن انتقال داده با سرعت بیشتری انجام شود.

ایمنی بالا

طراحی سوئیچ‌های شبکهpoe  به گونه‌ای بسیار هوشمند صورت می‌گیرند تا بتواند به خوبی از تجهیزات شبکه در مقابل نوسانات برق یا کابل‌کشی‌های غیر استاندارد محافظت نمایند.

قابلیت اطمینان

از آنجایی که در تامین برق تجهیزات مختلف شبکه لازم است حدود زیادی آداپتور برق استفاده شود، بنابراین میزان اطمینان و ایمنی بسیار کاهش خواهد یافت. از این رو بهترین راه استفاده از یک سوئیچ شبکه poe که دارای یک منبع تغذیه متمرکز بوده و با استانداردهای جهانی سازگار است، خواهد بود. در استفاده از سوئیچ شبکه poe می‌توانید یک منبع تغذیه اضطراری را به عنوان منبع پشتیبان قرار داده و از راه دور کنترل تجهیزات را برای خارج کردن از شبکه یا وارد کردن به آن انجام دهید.

سوئیچ شبکه poe

سخن پایانی

در بالا سعی بر آن داشتیم تا اطلاعاتی را در مورد سوئیچ شبکه poe در اختیار شما قرار دهیم تا در صورت نیاز با استفاده از این وسیله بتوانید عمل برق‌رسانی و انتقال داده به سایر تجهیزات شبکه خود را با صرف زمان و هزینه اندک انجام دهید. با استفاده از این وسیله دیگر شما نیازی به برق جداگانه، کابل اضافی و سایر لوازم جانبی نخواهید داشت و هنگامی که دستگاه شما به یک سوئیچ poe متصل شود در هنگام نیاز به جریان برق، این سوئیچ عمل برق‌رسانی روی کابل شبکه را انجام می‌دهد.